Hi vanaf de laatste grote oversteek voorlopig - Reisverslag uit Azoren, Portugal van Bram en Anja Bruinse Walraven - WaarBenJij.nu Hi vanaf de laatste grote oversteek voorlopig - Reisverslag uit Azoren, Portugal van Bram en Anja Bruinse Walraven - WaarBenJij.nu

Hi vanaf de laatste grote oversteek voorlopig

Blijf op de hoogte en volg Bram en Anja

21 Juni 2013 | Portugal, Azoren

We zijn nu 5 en halve dag onderweg vanaf Sao Jorge naar Herm, een van de Kanaal Eilanden.
En op de helft. Nog 650 mijl te gaan: : :. Het weer en de wind zijn wisselend. De ene dag een heerlijk zonnetje en de andere dag vrij harde wind tegen. Meestal zit de wind gelukkig wel in de goede hoek.
Het valt ons zwaar de laatste lange oversteek. We hebben te veel lange oversteken in te korte tijd gemaakt. We moeten ook erg wennen aan de koudere temperaturen. 's Nachts zitten we met 4 lagen kleding over elkaar aan en als het tegenzit met onze regenpakken. Ja dat is andere koek die hogere noorderbreedte. Maar eerlijk is eerlijk, ieder nadeel heeft zijn voordeel: we hebben heerlijke korte nachten.
Bram en ik zijn dezelfde boeken aan het lezen op de e-reader, nl de grijze jager van John Flanagan. Allebei zijn we in deel 6 bezig. Als we aankomen is de serie van 10 wel uit denk ik.
We hebben de eerste dagen verschillende spuiten van walvissen gezien en ik een keer een hele grote groep dolfijnen. Ze komen heel hard aansperen en blijven een half uur bij de boot met de boeggolf spelen. Dat blijft elke keer een cadeautje.
We bepraten regelmatig wat de toekomst ons zal brengen, maar dat is en blijft gissen. We zullen het wel zien. Eerst maar eens in Nederland zien te komen.
Zoute groet B en A

• 21 Juni 2013 - 21:40

Hans & Anneke:

Lieve Anja en Bram,
    Recht zo die gaat! Blijf voorzichtig en hou alles heel.
    Succes het laatste stuk. Als je dit leest, (Herm) laat svp weten waar en wanneer jullie ETA is.
    Bvd
    Lfs
    Anneke en Hans

• 21 Juni 2013 - 22:08

Roos:

Hoi B en A, vandaag ZOMER, nou dat hebben we geweten, het water viel met bakken uit de hemel en op sommige plekken in onze straat konden we snorkelen en hadden we onze lieslaarzen nodig om in de auto te kunnen stappen. Maar ik lees dat jullie in ieder regenpakken hebben, nou hopelijk hebben jullie die hier niet zo vaak nodig en wie weet krijgen we toch nog een echt zomertje.

Wow.... de dolfijnen en ook nog spuitende walvissen, best een leuk cadeautje op het laatste deel van de grote reis.

Take care het laatste stukje.
    Liefs van Erik en Roos.

• 21 Juni 2013 - 22:39

Jurgen En Anouschka:

Jullie gaan als een speer opeens. En maken op een dag meer mijlen dan wij in een jaar of 3 :-)
    Het zal ons benieuwen hoe lang het duurt voordat we jullie weer aan de steiger treffen.

Sterkte met het laatste stuk en de kou. Hopelijk wordt het snel wat warmer, voor jullie EN voor ons.

Groetjes,

Jurgen en Anouschka

• 21 Juni 2013 - 23:46

Willy:

Hai liefies
    Het gaat wel hard als ik dit zo lees. Als het zo door gaat zijn jullie over een dag of 5 al in Herm. Het is hier inderdaad ook geen mooi weer. Veel regen en wind en de temperaturen zijn ook niet om over naar huis te schrijven.
    Een heel goede reis verder en tot gauw
    Dikke knuf en kus
    Willy

• 22 Juni 2013 - 00:24

Karisa En Sacha:

Hallo Bram en Anja,
    Heel veel succes met het laatste stukje zeilen naar Herm. Ik hoop dat het bij jullie ook weer snel wat mooier weer zal zijn. Ik stuur wel wat van onze zon en warme weer naar jullie toe. En sterkte toegewenst met het weer wennen aan het koudere weer. Veel lees plezier en geniet nog van de dolfijnen en walvissen. Echt harstikke fijn weer even mee te lezen met jullie avonturen. Hartelijke Groeten en liefs van Karisa en Sacha uit een zonnig Californie. :)

• 22 Juni 2013 - 00:30

Henri Brug:

Ja, de laatste loodjes...... nog even en jullie bereiek het europees continentaalplateau, is de zee al groen van kleur, ik hoop dat de wind zo bijft, heerlijke korte nachten, de verslagen worden volgens mij ook korter en dat is wel jammer want ik geniet iedere keer ervan en voel me dan op de Tarpan, of op de plaats waar jullie zijn. Nou ik zou zeggen hou koers en een goede vaart
    Henri, Kamla en Roel. We denken nog vaak aan een zondagje Tarpan in Suriname. O, O, O, wat gaat de tijd toch snel.

• 22 Juni 2013 - 14:38

Marion:

Spannend, zo dichtbij Nederland. Ik hoop op goed weer voor het laatste stukje van jullie reis, dan hebben wij in elk geval ook mooi weer!
    ;-)
    Marion

• 22 Juni 2013 - 14:59

Leenie:

Tja,jullie zullen weten dat je weer "thuis" bent in de noordelijke wateren. Je weet van anderen al hoe onze zomer hier begonnen is. Vandaag windkracht 7 uit het zuiden,maar zoals jullie al ondervinden,erg wisselend
    dus zet je maar schrap voor het Kanaal.
    Wij zijn Jan/Febr. in Noord Brasil geweest,30-35 graden. Heerlijk.Dus ook weer wennen hier.
    We lezen wel wanneer je weer afgemeerd bent in dit landje-en dan ook wat de plannen voor de toekomst zijn.
    Behouden vaart-en following seas, mede namens Pieter,Leenie

Bram en Anja

Hoi. Wij zijn Bram en Anja en gaan begin augustus 2010 met onze boot Tarpan voor 3 jaar op reis.Het is onze vierde grote Oceaan reis. De eerste reis, 25 jaar geleden, was een rondje Atlantic met een 8,5 m stalen knikspant. De tweede reis was rond de wereld van 1991 - 1995 met het huidige schip, die we zelf afgebouwd hebben. Een stalen Koopmans van 11 meter met een houten dek en kuip.De derde reis in 2007 was nog een rondje Atlantic in 8 maanden. De Tarpan is 11 meter lang, 3.4 m. breed en 2m. diep.

Actief sinds 06 Okt. 2006