Het zit erop - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Bram en Anja Bruinse Walraven - WaarBenJij.nu Het zit erop - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Bram en Anja Bruinse Walraven - WaarBenJij.nu

Het zit erop

Blijf op de hoogte en volg Bram en Anja

23 Juli 2013 | Nederland, Hellevoetsluis

Het zit erop

Hallo allemaal,
In Herm zoeken we John en Julia op en hebben er een genoeglijke dag. Het is schitterend weer, we wandelen het mooie eiland rond en ’s avonds dineren we bij hen. Het stikt van de subtropische en koude grond bloemen. Het is volle maan en een groot verval van 10 meter. Dat geeft met laag water mooie zichten en er zijn hopen rotsen te zien. 
Daarna zeilen we naar Cherbourg en de dag daarop een nachtje door naar Duinkerken. Daar worden we door de havenmeester naast clubgenoten gelegd en drinken daar een borrel aan boord en horen wat Nederlandse nieuwtjes. Na Zeebrugge aan gedaan te hebben zetten we op 3 juli voet op Nederlandse bodem. De eerste stap is op de steiger van onze zeilvereniging. Mijn zussen komen ons opzoeken en brengen ons naar Rotterdam. Daar woont Joke, we mogen haar Suzuki lenen voor een paar weken. Erg fijn, hartelijk bedankt Joke! De dag erop rijden we naar de ouders. Zij zijn erg opgelucht dat we heelhuids terug zijn en wij dat ze er nog zijn.
Het auto rijden went weer snel, alhoewel het in het begin erg rap gaat voor het gevoel.

We zijn nu alweer bijna 3 weken terug in Nederland. Het is erg raar, maar ook gezellig om familie en vrienden weer te zien. Het voelt als van ouds en het lijkt of dat we niet weg geweest zijn.
De aankomstborrel is uitermate geslaagd en ontspannen en het weer en de locatie fantastisch.
De eerste dagen komen we de steiger haast niet af, omdat we tegen worden gehouden door clubgenoten voor een praatje.

Voor verandering van spijs passen we een week op het huis en de hond van Henk en Joke in Berkel. De wasmachine heeft die dagen overuren gemaakt en er zijn nu geen muf ruikende spullen meer op de Tarpan.
Het zal nog wel een poosje duren voor we alles op de rit hebben.
Tot 1 oktober wonen we nog op de boot en daarna gaan we naar het huisje op Kijkduin.

We willen iedereen hartelijk bedanken voor alle belangstelling voor onze avonturen. Voorlopig geen reisverslagen meer van onze kant.
Wij hebben i.i.g. erg genoten van deze reis
Groet B en A


  • 23 Juli 2013 - 18:27

    Karisa En Sacha:

    Lieve Bram en Anja, Wat was dat een genot iedere keer om jullie reisverslag te lezen. Ik zal het zeker missen.Ook de heel mooie foto s bij jullie reisverslag zal ik missen want zo kreeg ik het gevoel ook even een kijkje te hebben gedaan in dat land. Ik wens jullie heel veel plezier en succes verder met alles in Nederland en we hopen volgend jaar bij jullie op de thee te kunnen komen. Als jullie niet alweer vertrokken zijn op de Tarpan natuurlijk. :) Hartelijke groeten en liefs van Karisa en Sacha.

  • 23 Juli 2013 - 19:13

    Bas Den Bakker:

    Hallo Zeilers, met genoegen heb ik het meeste van jullie totale reis gevolgd. Met atlas, Google earth, en internet onder handbereik. Hudson, dan het Erie canal, Great lakes en overland naar Seattle.......Victoria en je verblijf daar sprak me bijzonder aan...ook even een trip terug Holland was een goed idee. Zelf was ik daar meerdere malen maar niet als een zeiler. Dan naar boven Pr Rupperd (waar de Skeena river in zee stroomt) etc richting Alaska.
    Het Panama kanaal heb ik ook op internet uitgebreid bekeken en bestudeerd.
    Dan de grote oversteek. Op Google earth had ik de trek uitgezet richting Azoren. Ook de windverwachtingen voor die gebieden opgezocht etc.....Kortom vrij intensief alles gevolgd.
    Bewondering voor jullie ausdauer en bedankt voor het verhaal.
    gegroet van Bas den Bakker van 1928

  • 23 Juli 2013 - 22:07

    Erik En Roos:

    Hoi B en A, jammer hoor geen mooie verslagen en nog mooiere foto's, maar jullie straks een keer bij ons op de koffie te hebben vinden we ook heel leuk.

    En voorlopig hebben we toch niet zoveel tijd om iets te lezen, straks moeten er bijna honderd dozen uitgepakt worden en alles een plekje zien te krijgen, dat is nog het lastigst, toch maar wat meer richting kringloopwinkel, dan is de opbrengst ook nog voor het goede doel.

    Nou veel succes, plezier bij alles wat jullie hier weer doen en tot ziens.

    Liefs van Erik en Roos.

  • 23 Juli 2013 - 22:31

    Mrianne Bosman:

    Het was een fijne middag bij jullie in Hellevoetsluis!
    Ik denk, dat ik het reisverslag eens helemaal achter elkaar door ga lezen. Ik weet, dat ik door de drukte thuis en op het werk stukjes heb gemist.
    Ik vind het fijn, dat jullie weer gezond en wel terug zijn. En ik heb bewondering voor het feit, dat jullie alles op alles hebben gezet om 3 jaar lang te kunnen doen waar je hart ligt. Nu de uitdaging om weer een landleven op te bouwen. Ik ben benieuwd, of jullie in de toekomst weer een lange zeiltocht gaan maken. Ik neem aan, dat jullie zelf daar net zo benieuwd naar zijn!
    liefs, Marianne Bosman

  • 24 Juli 2013 - 12:05

    Casper:

    Dag Bram en Anja,
    Het was reuze leuk om jullie reis te volgen!
    Inspriratie om door te gaan aan het eigen bootje.
    Groet Casper (Cabo Verdie, opstapper Full Circle)

  • 25 Juli 2013 - 00:13

    Willy:

    Hallo liefies

    Heerlijk dat jullie weer thuis zijn, maar ik ben nu wel mijn vakantie adres kwijt ;-) . Ik hoop dat jullie snel weer helemaal op orde zijn en weer mee kunnen doen met het werkzame leven.
    Dikke knuffel

    Liefs Willy

  • 25 Juli 2013 - 12:53

    Anrico:

    Hallo Bram en Anja,

    Fijn dat jullie weer heelhuids aangekomen zijn in Holland. Het vrije leven is voorlopig" weer achter de rug en hopelijk volgt er weer werk.
    In Hellevoetsluis was het weer gezellig en het voelde weer ouderwets aan of dat jullie niet weg waren geweest.
    Jullie reisverhaal hebben we gevolgd en we waren altijd benieuwd naar het volgende verslag.

    Groetjes Jeannet en Anrico .


























  • 25 Juli 2013 - 13:50

    Marion:

    Hoi Bram en Anja,
    Dank voor jullie reisverslagen en mooie foto 's, ik heb er ontzettend van genoten!
    Sommige plekken spraken me heel erg aan omdat ik er zelf ook eens geweest ben.
    Ook weer blij dat jullie save and sound weer terug zijn!
    Dank dat jullie het tropische zonnetje hierheen zeilden.
    Hoop jullie snel te spreken.
    Het zal voor jullie een hele overgang zijn de routine aan de wal.
    groet Marion

  • 28 Juli 2013 - 06:49

    Jocelyn And Roger Green:

    Hello Bram and Anja, We are thrilled you made it home safely but was there any doubt with all your amazing skills and experience? You have had quite the adventure...we are sure you are the envy of many, but we are afraid we would not have the courage to do what you have done. Your stories and photos are amazing. Our meetings in Ontario and BC were wonderful and memorable. You are welcome any time in Canada. We have had an amazing summer here, and have just come back from 5 days in Desolation Sound up near Toba Inlet. I wonder if you sailed there. It was very beautiful and very hot with no wind. The ocean swimming was fabulous. Enjoy your time now you are back on land. Keep in touch! Warm regards, your Canadian friends, Jocelyn and Roger

  • 06 December 2014 - 12:20

    Jessica:

    Hallo Bram Anja, ik zou graag met jullie in contact willen komen om wat dingen te kunnen vragen. Zouden jullie mij kunnen mailen? Alvast bedankt, groetjes Jessica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram en Anja

Hoi. Wij zijn Bram en Anja en gaan begin augustus 2010 met onze boot Tarpan voor 3 jaar op reis.Het is onze vierde grote Oceaan reis. De eerste reis, 25 jaar geleden, was een rondje Atlantic met een 8,5 m stalen knikspant. De tweede reis was rond de wereld van 1991 - 1995 met het huidige schip, die we zelf afgebouwd hebben. Een stalen Koopmans van 11 meter met een houten dek en kuip.De derde reis in 2007 was nog een rondje Atlantic in 8 maanden. De Tarpan is 11 meter lang, 3.4 m. breed en 2m. diep.

Actief sinds 06 Okt. 2006
Verslag gelezen: 25961
Totaal aantal bezoekers 436180

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Voor 3 jaar op reis

Landen bezocht: