2 weken in Canada, een superervaring - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bram en Anja Bruinse Walraven - WaarBenJij.nu 2 weken in Canada, een superervaring - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bram en Anja Bruinse Walraven - WaarBenJij.nu

2 weken in Canada, een superervaring

Door: Anja en Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram en Anja

05 Mei 2012 | Canada, Ottawa



Hier een kort verslagje van mijn 2 weken bij Anja en Bram op de Tarpan.
Na een goede vlucht en een goede aansluiting stonden A en B al op me te wachten in Port Hardy. Ik mocht een dagje acclimatiseren en gelukkig gingen we toen varen, want daarvoor was ik toch naar Canada gekomen. Het begon meteen al goed. Bram zag al vrij snel een dolfijn en wees me erop. Helaas kwam deze niet dichterbij, maar het was al geweldig om te zien hoe hij uit het water sprong. Later zag Anja ineens een fontein redelijk dicht bij de boot en ja hoor daar zwom een enorme walvis. We zagen hem een paar keer boven komen en toen hij bijna niet meer te zien was zwaaide hij ons gedag met zijn staart en verdween onder water. De natuur is hier geweldig. Je kijkt je ogen uit. Overal is wel iets te zien. Zijn het niet de besneeuwde bergtoppen dan zijn het wel de vele vogels of de prachtige rotsen en bomen. We hebben in prachtige baaien gelegen en hebben daar iedere keer weer een gezinnetje zeehonden ontmoet. Ook hebben we in een heerlijke hotspring gezeten en zagen aan de overkant een zwarte beer gras eten. We zijn er naar toe gevaren met de bijboot en hebben hem op ongeveer 30 meter afstand kunnen observeren, fotograferen en filmen. Hij trok zich er niets van aan en ging rustig door met eten. Wat een prachtig cadeautje was dit weer. We lagen weer op een prachtig plekje, met op de achtergrond een besneeuwde bergtop waar onder luid geraas regelmatig een lawine plaatsvond. 2 keer zijn er dolfijnen met ons mee gezwommen. Wat een fantastische ervaring was dat. Ik ging helemaal uit mijn dak. Ook hebben we otters gezien en een marter. Dit was in Namu een verlaten stadje waar vroeger vis werd verwerkt. Nu leven er nog 3 mensen. 2 vrouwen en een man. Zij moeten oppassen. Zelf weten ze ook niet waarop ze moeten passen, want er wordt niet gerestaureerd, dus alles vervalt steeds meer. Ze hadden voor hun huis een mooie tuin gemaakt met heel veel narcissen en tulpen. Ze verbouwden hun eigen groente en wij hebben daarvan mee kunnen genieten. Ze hadden een heerlijke rabarbertaart gemaakt en die hebben we bij het vuur samen opgegeten onder het genot van een drankje. Ook kregen we een heerlijk maaltje vis, gefileerd en wel. In Pruth Bay hebben we krabben gevangen en er heerlijk van gesmikkeld. We werden uitgenodigd op een vissersboot, hadden een leuke avond en gingen met 3 maaltjes vis weer naar de Tarpan. De volgende ochtend ging Anja de krabbenpot ophalen en jawel hoor weer 3 supergrote krabben en weer 3 mannetjes. We vonden het wel heel toevallig en vragen ons tot nu toe af of de krabben er zelf ingekropen zijn of dat de vissers ons hebben geholpen en er 3 prachtige krabben ingestopt hebben.
Het was geweldig om weer te varen. Ik heb heel veel gezien en de tijd ging veel te snel. Het is nu de laatste avond op de boot. Morgen vertrek ik weer, maar het liefst zou ik nog op de boot blijven en meevaren. Aan alles komt een eind ook aan deze prachtige 14 dagen helaas. Anja en Bram bedankt voor deze geweldige ervaring.
Willy

Zoals jullie lezen dit keer een verslag van Willy.
Zo gauw als we weer een goede internetverbinding hebben, krijgen jullie van mij nog een paar weerspiegelde natuurschilderingen.
Tot de volgende keer. Groet B en A
Ook wij vermaken ons prima.


  • 06 Mei 2012 - 18:32

    Jose:

    Het zijn prachtige foto's en wat fijn dat jullie het naar je zin hebben. Hier is het weer ook nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Nu maar hopen op een goede zomer. Veel plezier.
    Gr. José

  • 06 Mei 2012 - 18:56

    Ria:

    mooi verslag jullie hebben veel gezien de laatste weken wel koud zo te zien geniet en tot horens gr ria

  • 07 Mei 2012 - 12:07

    Erik En Roos:

    WOW, wat wij in de dierentuinen enz. zien, zien jullie gewoon rondom de boot. En veel beter zo natuurlijk. Willy wat ben je een bevoorrecht mens dat je dit weer mee hebt kunnen maken. Geniet alledrie maar lekker na van het bezoek.

    Groetjes van twee motormuizen die binnenkort weer gaan genieten in Scandinavië.


  • 08 Mei 2012 - 11:11

    Willy:

    Na een goede terugtocht zit ik weer achter mijn eigen computer. Wat zijn de Canadezen toch behulpzaam. Ik ben erg geholpen door een mevrouw die mij in Shearwater had gezien en door haar was ik heel snel bij mijn hotel. Ik moet wel weer wennen aan zo'n groot huis na die 2 weken op de boot. ;) Ik hoop dat jullie nu wat beter weer gaan krijgen An en Bram, want het was nog wel erg koud op de boot, ik had niet voor niets mijn skibroek en jas meegenomen. Nog heel veel vaar en kijk plezier en ik hoor wel hoe het verder gaat.
    Liefs Willy

  • 08 Mei 2012 - 17:12

    Henri:

    Hartstikke leuke ervaring, ik heb ook een op de öude"tarpan gevaren, maar dat was op de zeeuwse wateren enwel van vrijdag tot zondag in november 1978, het was heel leuk, eingelijk ben ik wel een beetje jaloers op Willy. Willy, heel leuk verslag, B en A varen jullie dit jaar nog een richting het zuiden? groeten en een goede vaart
    Henri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram en Anja

Hoi. Wij zijn Bram en Anja en gaan begin augustus 2010 met onze boot Tarpan voor 3 jaar op reis.Het is onze vierde grote Oceaan reis. De eerste reis, 25 jaar geleden, was een rondje Atlantic met een 8,5 m stalen knikspant. De tweede reis was rond de wereld van 1991 - 1995 met het huidige schip, die we zelf afgebouwd hebben. Een stalen Koopmans van 11 meter met een houten dek en kuip.De derde reis in 2007 was nog een rondje Atlantic in 8 maanden. De Tarpan is 11 meter lang, 3.4 m. breed en 2m. diep.

Actief sinds 06 Okt. 2006
Verslag gelezen: 705
Totaal aantal bezoekers 436737

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Voor 3 jaar op reis

Landen bezocht: