miststad San Francisco en Chico - Reisverslag uit Half Moon Bay, Verenigde Staten van Bram en Anja Bruinse Walraven - WaarBenJij.nu miststad San Francisco en Chico - Reisverslag uit Half Moon Bay, Verenigde Staten van Bram en Anja Bruinse Walraven - WaarBenJij.nu

miststad San Francisco en Chico

Blijf op de hoogte en volg Bram en Anja

20 September 2012 | Verenigde Staten, Half Moon Bay

San Francisco, miststad en Chico

Hallo allemaal,
Na een dag in Sausalito gelegen te hebben varen we naar Alameda en gaan daar voor 2 weken de jachthaven in.
Zaterdag komen Karisa en Sacha. Samen bekijken we het Golden Gate park, helaas zijn we te laat voor het museum of Sciences. De dag erop maken we een zeiltochtje naar Angel eiland en maken er een leuke wandeling. Maandag neemt Karisa ons mee naar Chico.
Het is vreemd om weer in een huis te zijn, in een normaal bed te liggen en geen schommelde boot te ervaren. Het is er lekker warm zo’n 34 graden. Aan de kust is het stukken kouder door het koude water.
We vermaken er ons prima, bezoeken het Lassen park met zijn vulkanen en de daarbij horende hete blubberpoelen, gaten waar stoom uit komt en kleurrijke grond. In het Upperpark stroomt een rivier tussen zwarte basaltblokken. Je kunt er heerlijk zwemmen en zonnen op de zwarte stenen. In het Lower park hebben ze een zwembad gemaakt in de rivier. Er wordt veelvuldig gebruik gemaakt door de inwoners van Chico en ook door ons.
Karisa werkt als assistente voor een gehandicapt meisje in een lagere school klas. Wij houden er een praatje over onze reis en laten wat foto’s zien. De kids zijn erg geïnteresseerd en komen met de mooiste vragen. Ik vind het leuk om eens te zien hoe het toegaat op een Amerikaanse school.
De laatste avond bezoeken we het sterren observatorium en zien sterrenstelsel die je met het blote oog niet kunt waarnemen en krijgen een onderhoudende uitleg van de sterrenhemel.
Terug in San Francisco hebben we het druk met boodschappen doen voor de boot en ons zelf.
We hebben natuurlijk geen auto tot onze beschikking en lopen het meeste. Naar Oakland district moeten we door een tunnel. Horen en zien vergaat je en elke keer zijn we weer blij als we erdoor zijn. Meestal ga ik steeds harder lopen en kan Bram me niet meer bijhouden.
De stad SF is gaaf, groen en gezellig. Er staan veel oude palmbomen te pronken. We bezoeken Chinatown, de oude pieren die nu zijn opgeknapt met toeristische attracties, het scheepvaartmuseum en de straat met de meeste kronkels.

Zaterdag verlaten we de jachthaven naar Sausalito en hebben een afspraak met deVakasa en de Tango, catamarans die we in Victoria al ontmoet hebben . Als we geankerd hebben zien we dat er een smsje is en ze in een andere haven liggen die we net gepasseerd hebben.  We gaan de volgende dag pas anker op, want de wind en de stroom zijn hard tegen. Waar de cats liggen zijn dragonboat races. Een heel spektakel, leuk om te bekijken. Op de wal zijn allerlei eettentjes en Polynesische dansen. Het eiland is apart, het ruikt er heerlijk naar eucalyptus bomen, andere kruiden en de zon. Het ligt pal bij SF, maar geeft het gevoel van vrijheid. Een inwoner van het eiland nodigt ons uit om te komen eten. We hebben het maar niet aangenomen, want hij was zo dronken als een torretje. Wel jammer, want dat zijn de krenten in de pap van de reis.
De volgende dag willen we verder naar Half Moon Bay. De wekker gaat af om half 7 en Bram haalt direct het anker op. Voorzichtig varen we uit de baai, bij de ingang ligt een drempel. We komen een heel eind, maar dan liggen we vast en kunnen met geen mogelijkheid verder. Bram krijgt de boot drie keer los gewrikt, maar niet over de drempel. We varen terug naar ons oude plekje en vertrekken drie uur later naar Sausalito en de dag erop naar HMB. San Francisco zeggen we gedag en dit keer is de Golden Gate brug niet in de mist. We kunnen alles zeilen voor de verandering.

We liggen hier heerlijk beschut en kunnen prachtig wandelen langs de kliffen. De zeehonden liggen op een strandje te zonnebaden en de pelikanen bedelen en vissen in de haven.
Het is niet erg warm. Voor warmer water moeten we nog 200 mijl verder varen en dan zal de omgeving ook gelijk warmer worden. Eerst zien en dan geloven. Je hoort weer van ons B en A

• 21 September 2012 - 04:50

Karisa En Sacha:

Lieve Anja en Bram, Wat een leuke foto's weer erbij en we vonden het harstikke leuk om jullie hier op bezoek te hebben in zonnig en warm Chico. Het is nu de hele week 32C tot 36C dus toch nog wel warm. Jullie zijn hier altijd van harte welkom. Heel veel plezier toegewenst en geniet van je volgende stukje reizen.Liefs van Karisa en Sacha

• 21 September 2012 - 08:06

Willy:

Hai liefies
    Wat is het weer een leuk verslag met prachtige foto's. Toch wel heerlijk dat jullie dit zo kunnen doen. Nu op naar het warmere water. Weer lekker zwemmen :). Tot horens. Heel veel liefs en dikke knuffel.
    Willy

• 21 September 2012 - 09:29

Roos:

Hoi Anja en Bram, tijdens het lezen van het verslag dacht ik "is SF van die foto's met het trammetje" en ja hoor bij het bekijken van de foto's zag ik hem. Geweldige foto ook van de pelikaan en de roofvogel.
    Zo'n drakenbootrace hebben we weleens met een team-uitje van Erik zijn werk gedaan, heel lang geleden, nou dat valt niet mee hoor. Het slaan op de trom is het makkelijkst.
    Wij gaan de komende week de herfst inluiden in Vierhouten, wandelen, fietsen (als het droog is), stadje bezoeken, lekker lezen, kortom, niets moet en (bijna ) alles mag.

Gaan jullie maar genieten van het warmere weer, gaan wij onze winterkleding weer opzoeken.
    Ik stop ermee, ik wil nog even op de site van stichting Nicolette kijken, die stichting maakt het mogelijk voor kinderen met een beperking om dolfijntherapie te volgen in Curaçao, is echt helemaal geweldig wat dolfijnen doen met mensen.

Liefs van Erik (die weer hard aan het werk is) en van Roos.

• 26 September 2012 - 06:12

Saskia Steltman , John Crews:

Echt heel leuk dat ik jullie ontmoet heb hier in Morro Bay vanmiddag in de schoenen winkel . John en ik hebben direct jullie reis verslagen en foto's bekeken toen we thuis kwamen. Wat een fantastische journey ! Wij zijn zo onder de indruk, temeer omdat wij allebei zeilers zijn. We hopen misschien nog jullie,en de boot natuurlijk te kunnen zien, voordat jullie weer vertrekken Donderdag ochtend !

Saskia en John

• 06 Oktober 2012 - 10:52

Joke Hartlieb:

Hallo Bram en Anja,

Leuk om de foto's te zien van jullie met Karisa en Sacha.
    Vooral dat dagje mee zeilen van Karisa en Sacha en natuurlijk de school waar je geweest bent Anja.
    Ik zie dat Karisa niet veel veranderd is maar Sacha is heel groot geworden.
    Ik heb mijn verjaardag gevierd met de bekende club en ik wil jullie bedanken voor de grote foto/kaart
    voor mijn verjaardag

hartelijke groeten van Joke Hartlieb

• 09 Oktober 2012 - 07:04

Saskia Steltman , John Crews :

Hi Bram and Anja,

John and I are still talking about your visit here in Morro Bay and Avila Beach. Hope your travels are going well. We would love to hear about the latest. Where are you now ? We took our boat out last Sunday for a quick sail but the weather was quite windy so we decided to motor around for a little bit and enjoy the sun and scenery.
    Hope all is well and we hope to hear from you and see some great travel pics !

Groetjes van Saskia en John

• 14 Oktober 2012 - 13:16

Fons En Netty Fakkeldij (uit Castricum):

Hallo Anja en Bram;

Wij lezen iedere keer weer jullie geweldige reisverslag,en genieten er erg van.
    Het is al weer enige tijd geleden dat wij jullie hebben ontmoet in Domburg ( Suriname),dit jaar hebben we weer een geweldige reis gemaakt door Sri-Lanka.
    In castricum veranderd het weer langzaam naar de winter,de blaadjes vallen weer van de bomen en het regend regelmatig,dus blijf maar in dat lekker warme klimaat,we zijn een beetje jaloers op jullie.
    Verder wensen jullie veel genot op jullie reis,Vele groeten van Netty en Fons.